2013. szeptember 8., vasárnap

Szárzeller krémleves



Gondoltam, megpróbálok kezdeni valamit a szárzellerrel, már ha úgyis csak azt lehet kapni errefelé állandó jelleggel. Nagyon hiányzik a zellergumó, de ha véletlenül arra is vetemednék, hogy kifizessek érte egy kisebb vagyont, akkor sem turmixolnám össze. Így lett krémleves a szárzellerből.
 
Hozzávalók:
fél csomag szárzeller
fél fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
50 ml kókusztejszín
olaj vagy zsír
 
Kevés olajra rádobjuk a kockára vágott vöröshagymát, pár percig pirítjuk. Hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, egy gerezd kivételével. Néhány másodpercig ezt is pirítjuk, de tényleg csak nagyon rövid ideig, egyébként a fokhagyma hamar megég és keserű lesz.
 
A szárzellert megmossuk, a leveleit eltávolítjuk és kockára vágjuk. Hozzáadjuk a hagymás alaphoz, átforgatjuk rajta, megsózzuk, majd annyi vízzel felengedjük, hogy ellepje a zöldséget. Mikor puhára főtt, lassan, kevergetve beleöntjük a kókusztejszínt. Felforraljuk, majd a tűzről levéve botmixerrel alaposan összeturmixoljuk.
 
Én ekkor beledobtam még a megmaradt egy szem fokhagymagerezdet, ezt is összeturmixoltam. Nem lesz tőle a levesnek jellegzetes fokhagyma íze, de nyilván egy kicsit dob rajta. Továbbá a kókuszt sem lehet érezni benne, szerencsére a zeller tökéletesen érvényesül.
 
Még egyet rottyantsunk rajta, majd tányérba szedve a zeller apróra vágott leveleivel díszítve tálaljuk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates