2011. október 31., hétfő

Karfiolpüré


Sültek mellé kiváló köret, a "próbáljunk a krumpli és rizs szorításából kitörni" projekt részeként.

A karfiolrózsákat megmosom, sós vízben megpárolom őket. Mikor puhák, leöntöm a vizet, rájuk dobok kb. 3 dekagramm (30 gramm) vajat, összetöröm őket, majd botmixerrel pürésítem. Utólag ha szükséges sózom, illetve borsozhatom is.

Legutóbb úgy készítettem, hogy a vajat serpenyőben megolvasztottam, beledobtam egy kisebb fej karikára vágott hagymát. Megpirítottam, majd ezt öntöttem a karfiolra, és úgy turmixoltam össze. Ezzel Lajost és Emmát is sikerült meggyőznöm.
 
Harmadik, és egyben legfinomabb változatként: a vajban 1-2 gerezd felszeletelt fokhagymát  megpirítok, majd ezt és még egy kanál dijoni mustárt adok a karfiolhoz. Összeturmixolom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Etetem a családom © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates